Oberta la inscripció al curs d’estiu en la UPV: Transparència a través de les dades

Oberta Inscripcio Curs Estiu UPV Transparencia verano

Les possibilitats en l’ús de dades obertes centren un curs pràctic, dirigit a perfils multidisciplinaris, del 7 al 9 de setembre.

La Càtedra de Transparència i Participació ha obert la inscripció al curse Transparència a través de les dades que se celebrarà en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica –ETSINF- de la Universitat Politècnica de València –UPV-, els dies 7, 8 i 9 de setembre de 2016.

El curs sorgeix del marc de col·laboració establit entre la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, la ETSINF i el Màster Universitari en Gestió de la Informació – MUGI, de la UPV amb ànim de promoure l’ús del Govern Obert.

Col·laboren també en aquest curs el Màster en Big Data Analytics i el Màster Universitari en Enginyeria Informàtica de la ETSINF.

Els tallers d’aquest curs d’estiu estan preparats perquè puga accedir qualsevol tipus de professional amb uns mínims coneixements d’informàtica, des de professionals del periodisme, la gestió empresarial, el màrqueting o la documentació fins a enginyers de qualsevol àmbit.

El curs ho componen tres dies de tallers al matí i conferències complementàries als tallers a les vesprades. Els tres mòduls que componen els tallers són, el primer d’introducció al Open Data, el segon de gestió i explotació de dades i el tercer de Big data i aplicacions.

En les sessions matinals es treballarà l’ús de dades obertes amb exemples i casos pràctics, també com és possible explicar històries o gestionar informació amb aquestes dades obertes de l’administració. A aquest efecte s’utilitzaran diferents eines amb les quals es podran realitzar visualitzacions, anàlisis de dades i descobrir les possibilitats del món de les dades obertes.

El cost del taller està subvencionat parcialment per la Càtedra de Transparència i Participació UPV. Pots accedir al formulari d’inscripció i al detall dels tallers ací: http://bit.ly/CursoTransparenciaDatos

Els tallers es faran en  l’aula L. 1G 1.0 – L. TORVALDS  i les ponencies en el Saló d’Actes de l’ETSINF edifici 1E.

Les conferències són gratuïtes, són una mostra del valor associat a la gestió de dades i oferiran exemples pràctics en boca dels seus actors. Experiències que aniran des del periodisme de dades amb Mar Cabra i Kiko Llaneras, la detecció antifraude amb Hervé Falciani la reutilització d’informació pública municipal amb Ramón Ferri, o què aporten les nostres dades bancàries o de consum telefònic.

L’accés a les conferències és obert, prèvia inscripció. Totes elles es realitzaran en el Saló d’Actes de la ETSINF en l’ Edifici 1H de la UPV

Pots accedir al formulari d’inscripció ací http://bit.ly/ConferenciasCTrasnpa i al detall de les conferències ací: ctranspa.webs.upv.es

T’esperem el pròxim 7 de setembre en el curs Transparència a través de les dades, una oportunitat única per a començar el teu camí en la gestió de dades obertes.

Pots ampliar tota la informació sobre el curs i la Càtedra en aquesta web.

La direcció del curs d’estiu ha estat a càrrec d’Antonia Ferrer, directora també de la Càtedra de Transparència i Participació i del Màster Universitari en Gestió de la Informació de la UPV.