Convocatòria de Premis II OpenDatathon per a promoure i divulgar l’ús de les dades obertes

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació a través de la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades participa en la nova edició dels Premis OpenDatathon, una iniciativa de DataUPV, en col·laboració amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València, amb la finalitat de promocionar, promoure i divulgar l’ús de les dades obertes, especialment entre els membres de la Comunitat Universitària.

En aquesta convocatòria de premis pot participar qualsevol estudiant matriculat en el curs 2016-17 en qualsevol centre educatiu de la Comunitat Valenciana.

L’objecte d’aquest concurs és premiar per part de la Càtedra de Transparència i gestió de dades els projectes amb millors aplicacions i/o visualitzacions realitzades amb les dades obertes que proporciona la GVA Oberta i que puguen ser d’utilitat com a serveis per als ciutadans, o que faciliten la transparència i/o la participació ciutadana així com aquelles aplicacions, serveis o visualitzacions que milloren la posada a disposició al ciutadà de la informació. Es tindrà en compte la utilització de les dades obertes del Portal de la Generalitat Valenciana.

L’objectiu és que els estudiants matriculats en algun centre de la Comunitat Valenciana desenvolupen i presenten un projecte mitjançant l’ús de dades obertes, que mostre la utilitat que poden tenir aqueixes dades i/o oferint una solució a algun problema real a través de la seua utilització. Per a açò es proposa que els participants, individualment o per equips, presenten un projecte sobre diferents categories.

La Càtedra de Transparència i Gestió de Dades lliurarà un premi dirigit a la comunitat universitària per a premiar els projectes que utilitzen dades oferides pel portal de transparència de la Generalitat Valenciana (http://www.gvaoberta.gva.es) i un premi a reptes pre-universitaris entre els projectes presentats per alumnes de nivells pre-universitaris (Batxillerat i FP), independentment del tipus de projecte realitzat, que utilitzen dades obertes i/o dades proporcionades per les entitats col·laboradores.

• Els participants podran lliurar els seus treballs des del 3 de febrer fins al 28 de febrer a les 23:59.
  • Se seleccionaran fins a 5 finalistes per categoria que tindran l’oportunitat d’exposar els seus treballs el 10 de març en la ETSINF.
  • Per cada categoria s’estableix: Un primer premi de 500 euros i un segon premi de 250 euros (Cada projecte pot ser premiat en més d’una categoria).

Al costat de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació a través de la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades, participen en aquesta segona edició:

• La Càtedra Ciutat de València UPV promoguda per Las Naves Centre d’Innovació de l’Ajuntament de València.
  • La Delegació de Transparència, Govern Obert i Auditoria Ciutadana de l’Ajuntament de València i la Delegació de Transparència i Govern Obert de la Diputació de València, a través de la Càtedra Govern Obert.
  • L’empresa BigML a través de la seua Càtedra en aprenentatge automàtic.
  • L’empresa CARTO.

El jurat que participa en la selecció de finalistes i guardonats està format per:

• César Ferri. Profesor del Dpto. de Sistemas Informáticos y Computación. Subdirector de Relaciones con el Entorno Profesional ETSINF.
  • Aitana Más. Directora General de Transparencia y Participación de la Generalitat Valenciana (GVA).
  • José Ignacio Pastor. Jefe del Servicio de Transparencia del Ayuntamiento de Valencia.
  • Oscar Rovira. Director de desarrollo Web en BigML.
  • Enrique Orduña. Postdoc en el Instituto de diseño y fabricación (IDF), miembro de los grupos de investigación Trademetrics (UPV) y EC3 (UGR).
  • Un representante de Las Naves Centro de Innovación del Ayuntamiento de Valencia.

Puedes ampliar información sobre la convocatoria en la web de DataUPV